بسیاری افراد دوست دارند طبیعت را به خانه و حیاط خود بیاورند. برای این عمل می توانیم در طراحی فضای سبز و محوطه ساختمانمان از سنگ فرشی که با سلیقه، محیط و شرایط ما سازگار باشد استفاده نماییم. در این مقاله می خواهیم با چند نمونه سنگ فرش که برای فضای بیرونی و لمس بهتر طبیعت مناسب هستند، آشنا شویم.

سنگ ریزه، سنگ فرش محوطه بیرونی
سنگ ریزه در واقع سنگ متلاشی شده هستند. از ویژگی های مثبت آن نفوذپذیری عالی و هموار کننده ی محوطه است. این نوع سنگ می توانید برای مسیر ها و پاسیو هایی که می خواهید هموار به نظر برسند، استفاده نمایید. بهتر است که این نوع سنگ فرش با یک لبه ی صلب مرزبندی شود تا آن را در بر گیرد.

سنگ آهک
سنگ آهک به دلیل رنگهای روشن آن مثل رنگ سفید، کرم مایل به سفید و گاهی نیز سفید مایل به خاکستری برای اقلیم های گرم فوق العاده است، چون گرما را منعکس می کند. سنگ آهک هم چنین به نواحی سایه دار فضای سبز، یک روشنایی مطلوب می دهد.

سنگ تراورتن
تراورتن به دلیل سخت تر بودن و سطح دوست داشتنی آن برای پاهای برهنه، گزینه ی مناسبی برای سنگ فرش اطراف استخر است و نگهداری از آن آسان تر می باشد.

سنگ گرانیت
گرانیت به دلیل دوام فوق العاده و طول عمر بالا برای شرایط سخت و اقلیم های سرد مناسب است و باوجود گران بودن، ارزش هزینه کردن را دارد.

سنگ لوح
سنگ لوح در رنگ های متفاوت از زغالی گرفته تا سبز یشمی موجود است. این سنگ در سردترین اقلیم ها نیز دوام می آورد.

سنگ آبی یا خاکستری
اگر مایل هستید یک سنگ فرش شیک، مجلل و فوق العاده داشته باشید می توانید از سنگ آبی یا خاکستری استفاده کنید. این سنگ نوعی سنگ ورقه ورقه است که در امتداد خطوط درزش شکسته می شود. اگر خواهان الگوی منظمی هستید نیز، این سنگ به صورت سنگ فرش مستطیلی با ابعاد مشخص نیز موجود می باشد.